Česta pitanja

Česta pitanja vezana uz Surfove

Česta pitanja vezana uz medijske partnere




  • Zašto su neke vijesti označene narančastom, a neke plavom bojom?

    Sve vijesti na Croportal pristižu iz dvije vrste izvora i označene su različitim bojama kako bi ih se razlikovalo. Vijesti službenih medijskih partnera (Večernji.hr, 24.hr, Poslovni.hr i sl.) označene su plavom bojom buttona za glasanje, dok je button vijesti koje dodaju sami korisnici označen narančastom bojom.

  • Što znači broj u buttonu pored vijesti?

    Broj u buttonu predstavlja broj pozitivnih glasova koje je vijest dobila.

  • Što znači crveni "x" u desnom donjem uglu svake vijesti?

    Budući da se vijesti mogu ocjenjivati, logično je i da ti se neka vijest ne svidi i želiš je negativno ocijeniti. To možeš učiniti klikom na "x" u desnom donjem uglu sažetka vijesti.

  • Kako da znam koji je medij izvor informacija?

    Na naslovnici se pokraj svake vijesti prikazuje logotip izvora vijesti, a u sažetku vijesti nalazi se i naveden izvor same vijesti.

  • Kako naći određenu vijest na Croportalu?

    Vijesti se mogu prema ključnim riječima potražiti u tražilici ili se vijest može pronaći u rubrici u kojoj pripada.

Česta pitanja za Surfove

  • Gdje mogu vidjeti sav Surf sadržaj?

    Pregled isključivo Surf vijesti, liste posljednjih aktivnosti i komentare te top listu najboljih surfera možeš vidjeti na Surf naslovnici.

  • Kako da saznam koliko je mojih vijesti popularno?

    Ukoliko želiš saznati koliko je tvojih vijesti popularno i registriran si, možeš to saznati u „Listi mojih linkova“ koja se nalazi u korisničkom sučelju. Također, možeš u linku http://www.croportal.net/profil/tvojusername zamijeniti „tvojusername“ sa svojim usernameom i dobit ćeš uvid u broj objavljenih surf vijesti, njihovu popularnost, broj pozitivnih glasova i broj komentara.

  • Moja vijest ima najveći broj glasova, ali nije prva. Zašto?

    Kako bi vijest postala popularna, nije dovoljno da ima najveći broj glasva. U obzir izračuna popularnosti uzimaju se i broj čitanja vijesti, broj pozitivnih glasova, komentari i slanje vijesti prijateljima. Poseban algoritam uzima u obzir sve navedeno i svakoj vijesti dodjeljuje određenu vrijednost prema kojoj je pozicionira na stranicama Croportala.

  • Kako pronaći Surf sadržaje drugih korisnika?

    Želiš li pronaći sve dodane članke nekog od korisnika, u link http://www.croportal.net/profil/usernamekorisnika umjesto termina „username korisnika“ unesi ime traženog korisnika i pogledaj njegov surf profil u kojem se nalaze sve njegove dodane vijesti te grafički prikaz o njihovoj popularnosti.

  • Kada vijest postaje popularna?

    Precizan algoritam određuje kada vijest postaje popularna – u obzir se uzima broj čitanja, broj pozitivnih glasova, komentara i slanja prijateljima. Što je vijest popularnija, time je pozicionirana bliže vrhu navedene rubrike.

  • Kako da se i ja nađem na Top listi Surfera?

    Aktivno sudjeluj u dodavanju Surf vijesti, a ostali će korisnici odlučiti jesu li tvoje vijesti dovoljno kvalitetne i zanimljive da bi se našao na Top listi. Broj bodova koji se prikazuje pored avatara i nicka surfera odnosi se na broj akcija koji se dogodio na vijestima dotičnog surfera. Znači, što je vijest bila više čitana, bolje ocijenjena, komentirana i slično, ima i više bodova. Naravno, nećemo vam reći koje akcije nose najveći broj bodova – uključite se u dodavanje zanimljivog i korisnog sadržaja i čekajte reakciju ostalih korisnika Croportala.

Česta pitanja medijskih partnera

  • Kako postati medijski partner?

    Kao medijski partner Croportala mogu se uključiti sve internetske stranice koje objavljuju zanimljiv i relevantan informacijski sadržaj i koje zadovoljavaju tehničke uvjete potrebne za preuzimanje vijesti. Važno je da stranice imaju dinamiku objavljivanja vijesti i da se one mogu na stranice Croportala preuzimati putem RSS kanala koji mora zadovoljavati određene uvjete. Croportal ima pravo odbiti internetsku stranicu kao medijskog partnera ukoliko procijeni da:

    • postoji preslaba dinamika objavljivanja vijesti,
    • su vijesti nedovoljno kvalitetne
    • su vijesti nedovoljno relevantne
    • ne postoje tehničke mogućnosti preuzimanja vijesti
    • tematika same stranice nije usklađena sa sadržajem i filozofijom Croportala.

    Što se tiče tehničkih uvjeta, RSS feedovi medijskih partnera moraju zadovoljavati sljedeće standarde:

    Tehnička specifikacija RSS-a: http://cyber.law.harvard.edu/rss/rss.html

    Feed treba prolaziti validator: http://feedvalidator.org/

    Ukoliko ste zainteresirani postati medijski partner, kontaktirajte nas ovdje.

    Ukoliko je stranica zadovoljila sve uvjete da postane medijski partner Croportala, dostavit ćemo vam ugovor kojeg je potrebno potpisati, a nakon njegova potpisivanja postavit ćemo vašu stranicu kao medijskog partnera.

  • Kako pronaći sve vijesti određenog medijskog partnera?

    Ako te zanimaju vijesti određenog online medijskog parnera, a ne da ti se tražiti ih po stranicama Croportala, možeš to učiniti na sljedeći način. U linku http://www.croportal.net/profil/medijskipartner zamijeni termin „medijski partner“ s imenom online medijskog partnera i pogledaj njegov medijski profil. Primjerice, link http://www.croportal.net/izvor/autoklub.hr otvorit će profil u kojem se nalaze sve vijesti objavljene na portalu www.autoklub.hr, uz grafički prikaz popularnih vijesti, komentara i pozitivnih ocjena.

  • Na temelju čega se radi TOP 5 partnera - koji su parametri važni?

    Top 5 medijskih partnera temelji se na aktivnosti posjetitelja u zadnjih 15 minuta – koje linkove otvaraju, za što glasuju, što komentiraju, koji se sadržaji čitaju na njihovim matičnim stranicama i sl.

    Posljednje navedeno funkcionira za partnere koji na svojim stranicama imaju postavljen Croportal integracijski kôd. Uz njegovu pomoć, direktno na svojoj stranici omogućuju glasovanje i prikazivanje trenutnog stanja bodova za pojedini sadržaj. Npr. filmski.net tako ima nešto veće brojke (po pitanju aktivnosti), jer se broje i otvaranja pojedinih sadržaja i izvan samog Croportala, te se i ta otvaranja računaju kao općenita aktivnost na pojedinom sadržaju.

    Liste TOP 5 odabira kreiraju se na različite načine: globalna (neovisno o kategorijama), ali i posebna za pojedine kategorije ili skup (pod)kategorija. Recimo, na naslovnici je TOP 5 globalna lista, dok je lista TOP 5 na novostima kreirana samo za izvore unutar kategorije novosti i pripadajuće podkategorije. U slučaju da neka kategorija nema daljnjih podkategorija, TOP 5 se kreira samo za tu kategoriju (pod uvjetom da postoje podaci), kao npr. na automobilima ili kulturi.

  • Kako postaviti "mikro logo" izvora pokraj svake vijesti?

    Koriste se faviconi ukoliko ih medijski partneri imaju. U slučaju da ih medijski partner nema, automatski mu se pridružuje defaultnu ikonicu. Ukoliko ste medijski partner, a nemate favicon, napravite ga pa nam se javite.

  • Ima li pravila i specifikacija za logotipe medijskih partnera?

    Ne – nama je potreban logotip ili nešto što koristite u svrhe vlastite promocije kako bismo vas uvrstili na listu medijskih partnera.