4 savjeta za očuvanje zdravlja srca

Srce je Vaša najvažnija pumpa. Izvor života. Jedno je, a toliko moćno. Njegovo kucanje označuje početak i kraj života. Bolesti srca proizlaze iz promjenjivih i nepromjenjiv faktora. Nažalost na ove druge ne možete utjecati, Vaše su nasljeđe. Na sreću, na ove promjenjive možete utjecati te time uvelike smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Donosimo Vam savjete kako ga što duže očuvati zdravim.

1. Izbjegavajte stres

Glavni okidač većine bolesti je stres. Tihi ubojica. Jede Vas iznutra i vreba idealan trenutak da Vas napadne. Nekako postaje sve teže izbjeći ga. Na poslu, kod kuće ili u krevetu, uvijek je s Vama. To ne mora biti tako. Postoje dokazane tehnike kako da ga umanjite, eliminirate ili jednostavno lakše se nosite s njim.

Izbjegavajte ljude i situacije koje Vam donose nemir. Nađite svoju oazu mira. Uvedite rituale poput molitve ili meditacije. Dopustite Vašem tijelu da se odmori od svega što ga opterećuje. Ako je potrebno ugasite mobitel. Odite u prirodu. Samo dišite i shvatite koliko ste važni Vi i Vaš život. Budite svjesni da nitko drugi nema pravo da Vam krade Vaš mir. Okružite se veselim i pozitivnim osobama. Družite se s njima. Smijeh je zarazan i najbolji je lijek za sve. Neka Vam sreća napuni baterije i odnese sve crno i loše.

2. Krećite se

Sjedilački način života nije loš samo za Vašu kralježnicu, štetan je za cijeli organizam. Šetajte barem 3 kilometra dnevno, potaknite cirkulaciju. Tjelesnu masu održavajte u optimalnim granicama. Pretilost je veliki neprijatelj srca. Ako ste u mogućnosti zamijenite dizalo stepenicama, tramvaj laganom šetnjom. Bolje ćete se osjećati.

3. Zdrava prehrana

Kao najbolji izbor prehrane za  očuvanje srca pokazao se mediteranski tip dijete. Puno povrća, voća, riba i maslinovo ulje, neka postanu zamjena za rafinirani šećer, bijelo brašno i  loše masti. Srce ne voli puno soli, zato smanjite njezin unos.

Dobra vijest je da postoji čokolada koja Vam je dopuštena, ali to je ona crna. Ne svima omiljena, ali puna antioksidansa koje žile čine elastičnima. Pomaže smanjenju lošeg kolesterola u krvi i popravlja raspoloženje. Orašaste plodove konzumirajte za međuobrok, srce i Omega-3 masne kiseline, javno se vole.

4.    Ugasite zadnju cigaretu

Svi od najranije dobi znaju koliko su cigarete štetne. Svaki udah dima je polagani ubojica zdravlja. Iako su smrdljive lako zavedu. Njihov miris se usadi duboko u Vama i odvikavanje je teško. Ugasiti zadnju cigaretu odluka je za cijeli život. Tek nakon startne krize početi ćete primjećivati promjene. Bolji mirisi i okusi biti će prvi znakovi da radite nešto dobro za sebe. Sa vremenom ćete primijetiti  kako imate više kondicije te Vam tjelesna aktivnost nije toliko naporna više.

Vi ste vlasnik svoga tijela. Na neke bolesti nažalost ne možemo utjecati, ali postoje mnoge na koje možemo. Vi odlučujete kako ćete se odnositi prema njemu i time mu pružiti boljeg domaćina te duži život. Budite saveznik Vašeg zdravlja!

Srce je Vaša najvažnija pumpa. Izvor života. Jedno je, a toliko moćno. Njegovo kucanje označuje početak i kraj života. Bolesti srca proizlaze iz promjenjivih i nepromjenjiv faktora. Nažalost na ove druge ne možete utjecati, Vaše su nasljeđe. Na sreću, na ove promjenjive možete utjecati te time uvelike smanjiti rizik od srčanih oboljenja. Donosimo Vam savjete kako ga što duže očuvati zdravim.

Related Articles

Back to top button
Close
Close