5 razloga zašto je doručak najvažniji obrok u danu

Koji obrok u danu je najvažniji? Većina bi sigurno rekla doručak, no, ne slažu se svi s time. Mišljenje da je doručak najvažniji obrok u danu dolazi još iz djetinjstva. To znanje je usvojeno, ali mnogi ga ne slijede i ne drže ga se.

Za sve one koji se drže principa da je doručak najvažniji obrok u danu, u nastavku je nabrojano nekoliko razloga koji to i potvrđuju. Ako ste pak jedan od onih koji ne doručkuju redovito ili uopće ne doručkuju, u nastavku su činjenice koje će vas možda potaknuti da već sutra napravite svoj prvi obilan i zdravi doručak.

1. Energija za dobar početak dana

Konzumiranje zdravog doručka treba potrošiti između 15 i 25% svih dnevnih energetskih potreba. Jer noću ne jedete, pa tijelo posti. Ujutro prelazite iz stanja niske potrošnje energije u stanje u kojem vam treba prilično malo.

Zalihe glukoze su se ispraznile, a potrebe za energijom u mozgu i mišićima porasle. Međutim, dodatnu energiju možete dobiti uz dobro pripremljen jutarnji doručak.

2. Doručak ima sjajan učinak na pamćenje

Vjerojatno želite biti što produktivniji na poslu ili u školi, riješiti što više složenih zadataka, logično razmišljati, biti sabrani i kreativni.

Učinak na pamćenje
Doručak će vam izoštriti um i poboljšati pamćenje.

Zato, izuzetno je važno da ujutro nešto pojedete kako biste od prvog obroka bili spremni raditi i kako bi se poboljšale vaše mentalne sposobnosti.

3. Redovnim doručkom do vitkosti

Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji jedu doručak uglavnom mršaviji od onih koji si ne priušćuju svoj jutarnji obrok. Naime, tijelo percipira propušteni obrok kao manjak i posljedično počinje pohranjivati masnoću kao važan izvor energije već sljedeći obrok.

Ako preskočite doručak ujutro, istraživanje je pokazalo da imate puno veću potrebu za masnom hranom, šećerom i ugljikohidratima tijekom dana. Općenito, tijekom dana će vas pratiti veći apetit.

4. Doručak utječe na imunološki sustav

Doručkovanjem unosite glukozu u svoje tijelo. To inhibira izlučivanje kortizola iz nadbubrežne žlijezde, te snižava krvni tlak, omogućavajući vašem imunološkom sustavu savršeno funkcioniranje.

Preporučujemo da ne pijete jaku kavu prije doručka, jer je poznato da kofein dodatno povećava razinu kortizola u krvi, što uzrokuje dodatni stres.

5. Doručak za izvrsno fizičko i psihičko blagostanje

Istraživanje je također pokazalo da je propuštanje doručka snažno povezano s depresijom. Za doručak tijelo prima potrebnu glukozu, a razina kortizola se smanjuje. Zbog toga ste u boljeg raspoloženja, imate više energije i zamaha, a situacije doživljavate manje stresno.

Ako ne doručkujete i stalno ste pod stresom, upravo ste došli do pravog rješenja za vaš problem. Doručak!

Related Articles

Back to top button
Close
Close