Razlike između izravnog i neizravnog marketinga

Prodaja vaše tvrtke prvenstveno ovisi o učinku vašeg prodajnog ili marketinškog odjela koji mora osigurati da vaši kupci posegnu za vašim proizvodima i uslugama. To se može postići na različite načine ili kroz različite kanale, koji su podijeljeni u dvije kategorije: izravni marketing i neizravni marketing.

1. Izravni marketing

Izravni marketing vrsta je prodaje u kojoj prodavač izravno komunicira s kupcem. To znači da mu nudite proizvod na prodajnom mjestu, posjetite ga kod kuće, nazovete ga telefonom, pošaljete mu ponudu e-poštom, pozovete ga na prezentaciju …

Izravni marketing
Izravni marketing treba koristiti s oprezom.

Izravni marketing je učinkovit, ali ga treba koristiti s oprezom, jer je najočitiji oblik.

2. Neizravni marketing

Suprotno tome, neizravni je marketing malo sofisticiraniji i prolazi kroz posrednu vezu između prodavača i kupca. Kod ove vrste prodaje kupac ne osjeća odmah kao da mu pokušavaju nešto prodati – mnogo puta misli da ga treća osoba informira o nečemu potpuno trećem, no zapravo mu je stalo do stvaranja ili promjene mišljenja potencijalnog kupca, pomažući mu da identificira marku i tako dalje. Puno se radi na utisku ili imidžu.

Neizravni marketing
Pomoću neizravnog marketinga možemo postići dobre rezultate.

Je li neizravan marketing učinkovit? Apsolutno. Ako uspijemo doprijeti do kupaca koji postaju svjesni našeg branda i imaju pozitivno mišljenje o našim proizvodima i uslugama, stekli smo puno više nego što nam izravni marketing može donijeti, jer smo postigli ne samo jednokratnu kupnju, već i mogućnost da se ona ponovi, a kupac će naše proizvode preporučiti prijateljima itd.

Ako bismo izravni marketing i neizravni marketing u potpunosti pojednostavili, moglo bi se reći da je izravna prodaja ta koja stalno viče „Kupi me!“ ,a neizravna ona koja ne traži da odmah kupujemo, ali se brine da je proizvod, usluga, logotip ili marka uvijek pred našim očima i nadohvat ruke. Na kraju, imamo osjećaj da smo odlučili kupnju izvršiti u potpunosti sami, bez da nas itko utječe – što naravno nije istina.

Related Articles

Back to top button
Close
Close