Zašto nije dobro pretjerivati s trčanjem?

Trčanje je jedan od najpopularnijih oblika tjelovježbe te je raznoliko u svim svojim aspektima. Njime se mogu baviti djeca i odrasli, a relativno je jeftino u odnosu na druge sportove jer nije potrebna nikakva posebna oprema osim tenisica za trčanje. Poznato je da je trčanje izrazito aeroban sport i kao takav dobar za razvoj kondicije, no kao i sa svime, i s trčanjem se može pretjerati.

U današnjem svijetu ljudi često dovode svoje hobije i interese do ekstrema, a to je pogotovo izraženo kod sportaša koji se nakon nekog vremena više ne mogu zasititi istim tempom pa povećavaju intenzitet. Kao i u samom trčanju, važno je održati ritam i ujednačenost, a sami morate odrediti koji Vam tempo najbolje paše. Prije nego i sami odete u krajnost, treba imati na umu zašto ne treba pretjerivati s trčanjem.

Zdravlje srca

Najčešći argument u prilog trčanju bit će njegov utjecaj na zdravlje srca. Ovo je aeroban, intenzivan sport u kojemu Vam puls može znatno narasti, a smatra se da se na taj način srce vježba i uči izdržljivosti. Primjenjuje se ista logika koju biste primijenili na biceps – opterećenje mišića na kraju će dovesti do njegovog jačanja i ugradnje novih proteina, no za zdravlje srčanog mišića nije dovoljno samo vježbati niti je to idealno rješenje za svako srce.

Trčanje i zdravlje srca
Trčanje ubrzava puls srca i tako se srce uči izdržljivosti.

Štoviše, trčanje na duge staze izrazito opterećuje srce i djeluje destruktivno na mišiće uključene u tjelovježbu što se i vidi na mišićnom tonusu takvih sportaša. Dakle, ako Vam je zdravlje srca razlog za trčanje, bolja opcija bila bi proučiti prehranu namijenjenu održavanju zdravlja srca.

Velika mogućnost ozljeda

Trčanje je pri vrhu liste sportova s najvećom stopom ozljeda. Iako se na prvi pogled ne čini kao da Vas trčanje može ozbiljno ozlijediti jer ne koristite nikakvu tešku opremu, već se samo krećete, zapravo ste u krivu. Ozljede poput trkačkog koljena, tendinoze Ahilove tetive, trkačke potkoljenice i frakture stopala nisu pretjerano rijetke u ovom sportu, a mogu se dogoditi onima koji intenzivno trče, ali i početnicima koji ne trče pravilno.

Ovaj tip ozljeda je uzrokovan pretjeranim i ponavljajućim stresom, tj. to su ozljede nastale od trošenja i repetitivnog nanošenja pritiska na dijelove tijela, a nastaju upravo zbog pretjeranog trčanja.

Oksidativni stres

U intenzivnom metabolizmu ugljikohidrata i masti nastaje veći broj slobodnih kisikovih radikala koji zatim mogu oštetiti DNA i utjecati na stanični ciklus. Tu pojavu nazivamo oksidativnim stresom. Slobodni kisikovi radikali također se mogu vezati za kolesterol u krvnim žilama i stvarati vrstu plaka ili taloga koji onda smanjuje promjer same žile i narušava zdravlje optjecajnog sustava.

Sve u svemu, trčanje nije loše samo po sebi, štoviše, za većinu ljudi dobar je izbor tjelovježbe, no bitno ga je shvatiti ozbiljno, držati se pravila i na pretjerati s treningom kako bi tjelovježba i dalje imala pozitivan učinak.

Pročitajte također

Back to top button
Close
Close