Zašto većina poduzetnika ne uspije?

Poduzetništvo je kompetitivno područje, puno velikih uspona i padova i rijetko možete biti sigurni što Vas sutra čeka. Sve svjetske firme počele su kao ideje malih poduzetnika i s vremenom postigle uspjeh i reputaciju koju danas imaju, no pitanje jesu li one pravilo ili iznimka?

Pogledamo li veću sliku, vidjet ćemo da je čest rezultat u poduzetništvu neuspjeh. Tržište je prepuno proizvoda i usluga koje se nude po prvi put, a koje sutra više neće postojati i označavat će poduzetnički neuspjeh. Da biste znali što izbjeći na putu do uspjeha, trebate biti svjesni glavnih uzroka neuspjeha većine poduzetnika.

1. Krivo procijene tržište

Sigurno Vam je barem jednom na pamet pala genijalna ideja za proizvod koji biste koristili svakodnevno da se proizvodi, no pitanje je bi li i drugi? Ovo je prva pogreška koju poduzetnici čine – u samom početku krenuli su s krivim proizvodom.

Prodaja krivog proizvoda
Jedna od pogrešaka zbog kojih poduzetnici propadaju je prodaja pogrešnog proizvoda.

Da razjasnimo, proizvod sam po sebi može biti kvalitetan i odlično dizajniran, no ako na tržištu nema dovoljno velike potrebe za njim, on neće uspjeti. Ponekad se može dogoditi da se pojedincu čini da bi njegov proizvod ili usluga bili savršeni za neku svrhu, no šira javnost nema istu predodžbu o tome.

2. Boje se promjena

Jednom kad shvatite da Vaš proizvod ne prolazi na tržištu na koje ste ciljali, nemojte ga nastaviti pokušavati prodati na istom tom tržištu. Preusmjerite se na drugo tržište ili prilagodite proizvod želji koja se na njemu javlja. Velik broj ljudi boji se izgubiti uloženi kapital pa tvrdoglavo stoje kako su i krenuli unatoč tome što proizvod ne donosi nikakve rezultate.

3. Nemaju dobar tim

Svatko tko ima uspješan posao reći će Vam da ne bi uspio bez ostatka ljudi koji sudjeluju. Osmisliti dobar proizvod i provesti ga iz riječi u djelo rijetko tko može sam. U poduzetništvu trebate biti dobri u procjenu svojih granica i tuđih mogućnosti – tim čiji se članovi međusobno nadopunjuju beskrajno je vrijedan u svijetu poduzetništva.

4. Nemaju autentičan proizvod

U većini slučajeva kad nešto kotira visoko na tržištu, prva sljedeća slična stvar neće tako dobro proći. Čak i ako prva prođe, druga nikako neće jer će tržište biti zasićeno.

Uostalom, zašto bi ljudi kupovali nešto novo i nepoznato kad postoji originalna inačica kojoj vjeruju? Zato treba povući granicu između inspiracije i kopiranja.

5. Nedovoljno dobar marketing

Nije dovoljno samo stvoriti odličan proizvod. Vremena u kojima je najbolji marketing bila usmena predaja među ljudima daleko su iza nas, a danas je potrebno uložiti novac i trud u marketing kako bi ljudi uopće saznali za Vaš proizvod. Uz društvene mreže i ogroman broj platforma u isto je vrijeme lakše i teže dobro oglasiti svoj proizvod, no što se tiče uspjeha već ste u prednosti ako se trudite izbjeći najčešće greške koje poduzetnici čine.

Pročitajte također

Back to top button
Close
Close